Kosthold

Vi har egen kjøkkenassistent ved barnehagen.

Vi tilbyr barna havregrøt, suppe/varmmat, et fiskemåltid og hjemmebakte rundstykker eller brød i uka. Vi tilbyr barna variert pålegg, egg, frukt og grønt. Vann er tilgjengelig til barna gjennom hele dagen. De dagene vi har hjemmebakte rundstykker eller brød serverer vi "ventemat" til barna. Det kan være f.eks brokkoli, blomkål, gulrøtter, paprika eller tomater som barna kan kose seg med mens de venter på maten.

Barna tar selv med frokost. Med tanke på et sunt kosthold, oppfordrer vi dere foreldre til å tenke igjennom hva dere sender med barna til frokost.

Feiring av barnas fødslesdag

Ved feiring av barnas fødselsdag ønsker vi fokus på barnets opplevelse. Vi lager krone sammen med bursdagsbarnet, og barnet får kongekappe på. Barnehagen arrangerer feiringen, og barna får velge mellom smoothies, frukt eller vafler.